Ezt a cikket több mint egy éve publikáltuk. Mindent megteszünk, hogy naprakész információt szolgáltassunk oldalunkon, de előfordulhatnak elavult információk korábbi bejegyzéseinkben.

Becsey Zsolt közlekedésért felelős helyettes államtitkár hívta fel a figyelmet az október végéig tartó kampányra.

 

A tárca a kampány jogtulajdonosaként fontos feladatának tartja a közösségi és a kerékpáros közlekedés infrastruktúrájának fejlesztését az ország minden részén.

Becsey Zsolt államtitkár beszédében kiemelte, a minisztérium az általa koordinált kampányokkal (Bringázz a Munkába, Kerékpárosbarát Munkahely, Település Pályázat, Európai Mobilitási Hét és Autómentes Nap) is igyekszik felhívni a figyelmet arra, hogy a szükséges infrastruktúra fejlesztése önmagában nem elég, a közlekedési szokások megváltoztatása a közlekedőkön múlik, saját érdekeiket is szolgálja.

A 2014-2020-as uniós költségvetési ciklus végére a jelenleg használható mintegy 4000 kilométer hosszúságú, teljes kerékpárút-hálózat a tervek szerint 1000-1500 kilométerrel hosszabbodhat meg. Becsey Zsolt köszönetet mondott mindazoknak, akik a helyes közlekedési eszközök megválasztásával, kombinálásával hozzájárulnak az élhetőbb városok kialakulásához és a saját egészségük megőrzéséhez.

A budapesti Madách téren Scherer Péter színművész a biciklivel érkező nézőközönség körében kutatott a széles körben elterjedt kifogások után: ki, mikor, miért nem ül éppen biciklire. A kampány népszerűsítésében önként részt vállaló játékosokat hivatalosan is kinevezte “bringatárssá”: vigyék hírét a játéknak, és győzzék meg saját kollégáikat, próbálják ki ők is a kerékpárt a munkába járásra. Az idei kampány üzenete a szokásos kifogások felsorolása és megkérdőjelezése: nem kerékpározom, mert megfázom. Talán elkések? Megizzadok! Elázom az esőben. És különben is fáradt vagyok. A már kerékpárral járók jól tudják, hogy ezeken a kifogásokon hamar túl lehet lendülni, és a bringázás öröme mindenért kárpótol.

 
László János, a Magyar Kerékpárosklub elnöke ismertette, hogy a Kerékpárosklub nyári felmérése szerint az új Bam! játékosokat leginkább saját kollégáik példamutatása és rábeszélése, a vállalaton belüli kommunikáció motiválta a részvételre. Ezért a most őszi kampányban ahhoz kínál segítséget a klub, hogy a már „bamoló” játékosok kinyomtathatnak egy - a még bizonytalan kollégáik asztalára helyezhető – kis kampányplakátot, hátán egy kis Bam! naptárral, melyben mások számára is látható módon jelölhetik kerékpáros napjaikat. Ahogy eddig is, a játékosoknak egy online naptárban kell gyűjteniük kerékpárral megtett kilométereiket a kampány 5 hete alatt legalább 8 alkalommal ahhoz, hogy oklevelet kaphassanak.
 
A szervezők idén ősszel is 7-8.000 résztvevőre számítanak az október végéig tartó kampányban. A bringás reggeliket október 9-én rendezik meg országosan mintegy 40 helyszínen. További részletek a http://bringazzamunkaba.hu weboldalon és a https://www.facebook.com/bringazzamunkaba Facebook oldalon lesznek hamarosan elérhetőek.

(Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, Kommunikációs Főosztály)

forrás: kormany.hu