RÉSZVÉTELI FELTÉTELEK
Ki vehet részt a kommunikációs díjversenyben?
Az alábbi szervezetek bármelyike részt vehet:
- nemzeti minisztériumok,
- nem kormányzati szervezetek (NGO-k),
- helyi, regionális és önkormányzati hatóságokat képviselő szervezetek,
- egyéb közhatóságok vagy vegyes hatóságok,
- szakmai szervezetek (például gazdálkodói, mezőgazdasági vagy vidékfejlesztési egyesületek),
- szellemi műhelyek (agytrösztök), kutatási vagy tudományos intézmények,
- médiavállalkozások, továbbá
- kommunikációs ügynökségek/kommunikációs szakemberek.
Milyen típusú projektekkel lehet nevezni?
Bármilyen folyamatban lévő vagy lezárult projekttel, amely egyértelműen a közös agrárpolitikához kapcsolódó témához kapcsolódik, és amelynek a végrehajtási szakasza 2011. január 1-jén vagy azt követően kezdődött.
SZABÁLYOK
A nevezés folyamata
- A projekteket 2014. október 31-én, péntek délig (12:00 óra közép-európai idő szerint) kell beküldeni.
- A nevezési lapot angolul, franciául vagy németül kell kitölteni. Más nyelvű jelentkezést nem fogadunk el.
- A pályázókat ügyfélszolgálat (helpdesk) segíti. Telefonszám: +32 2 333 59 65 E-mail cím: capca2014@iservice-europa.eu Az ügyfélszolgálat munkanapokon (közép-európai idő szerint) 9:00 és 13:00 között, valamint 14:00 és 17:30 között érhető el. A megkeresésekre a beérkezést követő három munkanapon belül válaszolunk. A nevezés benyújtását megelőzően az ügyfélszolgálathoz intézett kérdéseket 2014. október 31-én. péntek 09:00 óráig (közép-európai idő) kell elküldeni.
- Csak a hiánytalanul kitöltött nevezési űrlapokat fogadjuk el. A határidő (2014. október 31., péntek, közép-európai idő szerint déli 12 óra) után semmilyen további anyagot nem fogadunk el.
- Ugyanaz a projekt egynél több kategóriában nem nevezhető. A pályázók legfeljebb három különböző projektet nevezhetnek a díjversenyre, ugyanabban vagy eltérő kategóriákban.
A kiválasztás menete
- A részvételi feltételeknek megfelelő pályázatokat három kommunikációs szakértőből álló független előválogató bizottság bírálja majd el. Az értékelési folyamat első fázisában kategóriánként legfeljebb 15 projekt kerül kiválasztásra.
- Ezeket az első körben kiválasztott projekteket kommunikációs szakemberekből, valamint mezőgazdasági és vidékfejlesztési szakértőkből álló magas szintű zsűri fogja kiértékelni. A zsűri minden egyes díjkategóriában kiválaszt három döntős projektet. A zsűri fenntartja a jogot, hogy amennyiben azt megalapozottnak tartja, a pályázó jelentkezését egy másik, az eredeti pályázatban megnevezettől eltérő kategóriába helyezze át.
- A végleges rangsorra (első, második, illetve harmadik hely) vonatkozó döntést mindegyik díjkategóriában a kommunikációs szakemberekből álló meghívott hallgatóság hozza meg a díjátadó rendezvényen. A döntősök felkérést kapnak, hogy mutassák be projektjüket, mielőtt a hallgatóság szavaz róluk.
- A zsűrinek lehetősége lesz, hogy az egyik projektet a zsűri különdíjával jutalmazza.
- A díjverseny honlapjára látogatóknak is alkalmuk lesz véleményt nyilvánítani arról, hogy a kilenc döntős projekt közül melyiket tartják a legjobbnak. Szavazataik alapján kerül kiosztásra a nagyközönségdíja.
Értesítés
Minden pályázó értesítés kap arról, hogy az általa nevezett projektek megfelelnek-e a részvételi feltételeknek.
- Az első fázisban kiválasztott projektek szervezői november vége felé értesítést kapnak, és hozzájárulásuk esetén projektjüket felvesszük a legjobb gyakorlatnak minősülő projektek adatbázisába. A ki nem választott pályázók is körülbelül ebben az időpontban kapnak értesítést e-mail üzenetben.
- A zsűri által kiválasztott döntősök meghívást kapnak január 2015 vége felé, Brüsszelben megrendezésre kerülő díjátadó és kapcsolatépítő eseményre, ahol bemutathatják projektjüket. A meghívót, a döntősök által a díjátadó ünnepségen tartandó prezentációra vonatkozó tudnivalókkal együtt december közepe táján küldjük el.
Értékelési szempontok
Az értékelés során az alábbiakat vesszük figyelembe:
Célkitűzések és kommunikációs stratégia
A stratégia és a célkitűzések minősége, a projekttervezés, a projekteredmények, a projektprogram, valamint a stratégia megvalósítására szolgáló módszerek
Célközönség
A projekt relevanciája a kiválasztott célközönség számára, a célközönség információs igényeinek előzetes felmérése, a kiválasztott célközönség elérésére szolgáló módszerek minősége és változatossága, valamint a célközönség aktív bevonása a projektbe
Kreativitás/innováció
A projekt konceptuális megközelítése és kialakítása, vizuális szempontok, a kommunikációs eszközök, tevékenységek és csatornák innovatív és kreatív kombinálása
Hatás
Mennyiben teljesültek a célkitűzések, mennyiben érték el a kívánt hatást a célközönség körében, a projekt által elért emberek száma, az alkalmazott kommunikációs csatornák száma és minősége, a projekt költséghatékonysága
Kapcsolódás a közös agrárpolitikához
A KAP szakpolitikai területeihez való közvetlen vagy közvetett kapcsolódás egyértelműsége, fontossága és megfelelősége
Legjobb gyakorlat
A projekt legjobb gyakorlatként és esettanulmányként szolgál az alábbiak tekintetében: projektminőség, hatásterület, hatás és multiplikátorhatás; a projekt láthatósága, terjesztése és az eredmények kiaknázása, megismételhetőség más országokban.
Az „Innovatív kommunikáció” kategóriában különös hangsúlyt fektetünk a nevezett projekt kreatív/innovatív elemeire.
A díjversenyen legfeljebb három projekttel lehet indulni. Több projekt nevezése esetén a projektek indíthatók ugyanabban vagy különböző kategóriákban.
A zsűri fenntartja a jogot, hogy amennyiben azt megalapozottnak tartja, a pályázó jelentkezését egy másik, az eredeti pályázatban megnevezettől eltérő kategóriába helyezze át.
forrás: ec.europa.eu