A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központot (KKK) bízta meg az ágazati közlekedési stratégiákat összefogó, azokat szervesen integráló össz-közlekedési stratégiai dokumentum, a Nemzeti Közlekedési Stratégia elkészítésével.
A Stratégia tematikájának és módszertanának kidolgozására a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ meghívásos versenytárgyalás útján választotta ki a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem (BMGE) Közlekedésüzemi tanszékét. A tematikát számos egyeztetést követően október közepéig hagyhatja majd jóvá a szaktárca.
Az NKS három vizsgált ütemet, nagy távot, hosszú távot és középtávot ölel fel. A közép és hosszú távú stratégiai célok és a megvalósításukhoz szükséges projektetek megalapozásához nagy távú stratégiai célokat bemutató jövőkép készül. A munka tervezett befejezése 2013 első fele.
Az előrehaladás folyamatos figyelemmel kísérésére, az időközben felmerült kérdések eldöntésére az NFM Irányító Bizottságot (IB) hozott létre, amelynek elnöke Schváb Zoltán közlekedési helyettes államtitkár. Tagjai között vannak a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség, a MÁV Zrt., a GySEV Zrt., a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt., a Közlekedésfejlesztési Koordinációs Központ szakértői, és több társadalmi szervezet (Közlekedéstudományi Egyesület, Magyar Mérnöki Kamara, Magyar Útügyi Társaság stb.) képviselői. A kéthetes gyakorisággal ülésező IB 2011. augusztus 29-én tartotta harmadik megbeszélését.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a stratégia kidolgozása és végrehajtása során számít az érintett társadalmi szervezetek véleményére, közreműködésére is. A folyamatos civil kontroll biztosítása érdekében a tárca konzultációs testület létrehozását kezdeményezte, amelyben az Irányító Bizottságban taggal nem képviselt, közlekedéssel foglalkozó szervezetek képviselői vesznek részt-tudatta a minisztérium közleménye.
forrás: OrientPess Hírügynökség