PROGRAM
15:50 – 16:00 Érkezés, regisztráció (kávé)
16:00 – 16:10 Megnyitó
16:10 – 16:30 Kompetencia Keretrendszer és a projekt bemutatása
16:30 – 17:40 Kerekasztal beszélgetés olyan trénerekkel, akik munkájuk során kifejezetten fókuszálnak a hatami egyenlőtlenségek valamely formájára, vagy kirekesztettségben érintett, hátrányos helyzetű csoporttal való munkára (Bauer Flóra – Közélet Iskolája, Jósa Bálint – Szubjektív Értékek Alapítvány, Kovai Melinda – ELTE TáTK, Helyzet Műhely. A további vendégek személye még megbeszélés alatt.)
17:40 – 18:00 Kávészünet
18:00 – 19:30 Mozgásos gyakorlatokon alapuló, hatalmi egyenlőtlenségekre fókuszáló Workshop (Klausz Péter és Végh Panni – Artemisszió Alapítvány)
15:50 – 16:00 Érkezés, regisztráció (kávé)
16:00 – 16:10 Megnyitó
16:10 – 16:30 Kompetencia Keretrendszer és a projekt bemutatása
16:30 – 17:40 Kerekasztal beszélgetés olyan trénerekkel, akik munkájuk során kifejezetten fókuszálnak a hatami egyenlőtlenségek valamely formájára, vagy kirekesztettségben érintett, hátrányos helyzetű csoporttal való munkára (Bauer Flóra – Közélet Iskolája, Jósa Bálint – Szubjektív Értékek Alapítvány, Kovai Melinda – ELTE TáTK, Helyzet Műhely. A további vendégek személye még megbeszélés alatt.)
17:40 – 18:00 Kávészünet
18:00 – 19:30 Mozgásos gyakorlatokon alapuló, hatalmi egyenlőtlenségekre fókuszáló Workshop (Klausz Péter és Végh Panni – Artemisszió Alapítvány)
A részvétel ingyenes, de regisztrációhoz kötött, amit ezen a linken lehet megtenni november 28-ig: https://forms.gle/EX7vJEEHQFLtmPYJ6
A helyszín 30 fő befogadására alkalmas, így megéri időben jelentkezni!
Helyszín: Kesztyűgyár Közösségi Ház (Budapest, Mátyás tér 15, 1084)
Időpont: 2022. november 30. szerda, 16:00 – 19:30
BŐVEBBEN AZ ESEMÉNYRŐL:
Hogyan jelenhetnek meg a hatalmi egyenlőtlenségek a tréneri teremben? Milyen identitásalapú kirekesztettséggel és diszkriminációval találkozhat Magyarországon egy tréner a foglalkozásai során? És mindennek feloldásában milyen szerepe lehet a facilitátornak?
Hogyan jelenhetnek meg a hatalmi egyenlőtlenségek a tréneri teremben? Milyen identitásalapú kirekesztettséggel és diszkriminációval találkozhat Magyarországon egy tréner a foglalkozásai során? És mindennek feloldásában milyen szerepe lehet a facilitátornak?
Ilyen és ehhez hasonló kérdéseket tervezünk körüljárni kerekasztal-beszélgetésünk vendégeivel, akik között olyan tapasztalt trénerek szerepelnek, akik munkájuk során kifejezetten fókuszálnak a hatami egyenlőtlenségek valamely formájára, vagy kirekesztettségben érintett, hátrányos helyzetű csoporttal való munkára.
Eseményünkkel hivatalosan a nyilvánosságban is elindul egy nemzetközi együttműködés, a PODER projekt (Power dynamics in education revisited). Emellett prezentáljuk annak első kiadványát, egy Kompetencia Keretrendszert, amelyet egy workshop keretein belül a gyakorlatban is bemutatunk.
A Kompetencia Keretrendszerünk azokat a hasznos képességeket és nézőpontokat foglalja össze, ami segítségére lehet trénereknek hatalmi különbségekből adódó konfliktusok megértésében és feloldásában. Hogyan növelhetjük a figyelmünket a képzések során is megjelenő strukturális hierarchiákra? Mit kezdhetünk trénerként egy identitás szempontjából diverz résztvevőkből és képzőkből álló csoporttal? Mit kezdhetünk diszkriminatív megnyilvánulásokkal a csoportban (vagy képzőként ránk szegeződő ilyen viselkedés vádjával)? Ilyen és ehhez hasonló dilemmákhoz ad támpontot a Keretrendszer.
Az esemény második felében egy műhelymunka keretében lehet saját élményt szerezni a hatalmi egyenlőtlenségek tréneri teremben való megéléséről.
Forrás: facebook