A Szimfónia Program diákjai az egész napot az iskolában töltik, ahol a zenetanulás, a közös zenélés, a tánc és a sport tölti ki a tanórákon kívüli időt. Nem a tehetséggondozás a cél, hanem a szegény sorsú gyerekek számára az új örömforrás, a sikerélmény megteremtése, és olyan ambíciók kialakítása, amelyek kiutat nyitnak hátrányos, illetve halmozottan hátrányos helyzetükből. A szociális indíttatású pedagógiai módszer a kitartás, az alkalmazkodás képességét erősítve, a közösség erejét kihasználva fejleszti a gyerekek önbizalmát, önbecsülését. Együtt tanulnak és fejlődnek, lépésről lépésre felépítenek egy közös produkciót. Kitartó munkájuk közben a csapatjáték, a közösségi élmények minden örömével gazdagabbak lesznek. Így jutnak sikerélményhez, ami erősíti önbecsülésüket. Kialakul bennük az igény az újabb és újabb tudás megszerzésére miközben küzdőképes, társadalmi életre érett fiatalokká válnak.
Ez a módszer nemzetközi és hazai szinten is igazolta a hozzá fűzött reményeket. A világon először Venezuelában jelent meg az El Sistema égisze alatt, itthon pedig önkéntes zenepedagógusok, elismert zenészek közreműködésével zajlik Monoron – a Szimfónia Program kísérleti szakaszának is tekinthető program – a Máltai Szeretetszolgálat által tíz éve indított Tabán Integrációs Program egyik elemeként.
Az uniós támogatás révén nemsokára Tarnabod, Tarnazsadány, Miskolc, Parasznya, Szendrőlád, Felsőzsolca, Pécs, Barcs, Darány, Magyarmecske, Bogádmindszent, Gyulaj és Szakály összesen tizenöt iskolájában kezdődik a Szimfónia Program, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a Symphonia Alapítvány gondozásában.
Budapest, 2014. augusztus 4.
Dr. Kupper András
elnök
Symphonia Alapítvány
(06 206693753)
forrás: parlando.hu