A munkakör betöltéséhez az alábbi végzettség és gyakorlat megléte szükséges:
– Alap- és mesterképzésben szerzett végzettség megléte az alábbi területek egyikén: humán szervező, humánerőforrás-menedzser, személyügyi, személyügyi szervezői, igazgatásszervezői, közigazgatás-szervezői, közigazgatási mesterképzési, szociális igazgatási, munka- és pályatanácsadói, munkavállalói tanácsadó, szociálpolitikai, szociális munkás, diakónus, szociálpedagógus, szociológia, pszichológia, pedagógus, gyógypedagógus, konduktor, foglalkozás-egészségügyi szakorvos, egyéb felsőfokú iskolai végzettség.
– Középfokú iskolai végzettség esetén a következőkben felsorolt szakképzettség, illetve képzettség megléte: munkaerő-piaci ügyintéző, munkaerő-piaci menedzser, munkaerő-piaci instruktor, személyügyi gazdálkodó, közép-, illetve felsőfokú munkaügyi végzettség.
– Szakirányú továbbképzésen szerzett képzettség esetén: felnőttoktatási szervező, gyógypedagógiai asszisztens, gyógypedagógiai rehabilitációs konzultáns, munka- és szervezetpszichológia, munkaügyi kapcsolatok, munkavédelem, pályaorientációs tanár, rehabilitációs foglalkoztató terapeuta, rehabilitációs környezettervező, személyügy, személyügyi igazgatás, tanácsadás pszichológia, tanulási és pályatanácsadás, okleveles rehabilitációs szakember, rehabilitációs gazdasági menedzser.
Vagy a fent meg nem jelölt végzettséggel azonos egyenértékű képzettség, illetve szakképesítés megléte.
Gyakorlati idő: megváltozott munkaképességű munkavállalókat foglalkoztató munkáltatónál humánpolitikai vagy foglalkozási rehabilitációs területen eltöltött, rehabilitációs tanácsadó esetén három év, rehabilitációs mentor esetén egy év szakmai gyakorlat szükséges.
A rehabilitációs mentor / tanácsadó feladatai:
• Elkészíti a személyes rehabilitációs tervet, amelyet évente, vagy szükség szerint felülvizsgál és értékel; Felel az abban foglaltak minőségéért, megvalósulásáért;
• Gondoskodik a szakmai program kidolgozásáról, évenkénti felülvizsgálatáról, értékeléséről;
• Gondoskodik a segítő szolgáltatásokat nyújtó szervezetekkel, illetve magánszemélyekkel való kapcsolattartásról, az általuk készített jelentésben foglalt észrevételek beépítéséről a személyes rehabilitációs tervbe, továbbá a szakmai programba;
• Rendszeres fogadóórát biztosít a megváltozott munkaképességű munkavállalók részére a szövetség székhelyén, gondoskodik a jogszabályokban előírt adatszolgáltatásról;
• Kapcsolatot tart a Kormányhivatallal;
• Kapcsolatot tart a megváltozott munkaképességű munkavállalóval, szükség szerint annak családjával;
• Felméri, valamint elősegíti a megváltozott munkaképességű munkavállaló képességeinek fejlesztését;
• Tájékoztatást nyújt a megváltozott munkaképességgel összefüggő szociális, munkaügyi, egészségügyi, oktatási rendszerrel és jogszabályi előírásokkal kapcsolatosan;
• Megválasztja a megfelelő oktatási módszereket;
• Közvetítő szerepet tölt be a munkáltató és a kormányhivatal között a megváltozott munkaképességű munkavállaló minél sikeresebb és hatékonyabb rehabilitációja érdekében;
• A tranzit foglalkoztatást követően legalább 6 hónapig szükség szerint segítséget nyújt a megváltozott munkaképességű munkavállaló nyílt munkaerő-piacon történő sikeres elhelyezkedése érdekében;
• Megváltozott munkaképességű munkavállalókról a szükséges nyilvántartások vezetése; jogszabályban és szerződésekben előírt nyilatkozatok elkészítése;
• Közreműködik az elszámolások pénzügyi és szakmai elkészítésében;
• Részt vesz a kötelező képzéseken;
• Előkészíti és részt vesz a MÁK és a kormányhivatal ellenőrzésein;
• Kezeli az akkreditációs bértámogatás pályázati felületét és akkreditációs modulját.
Amit adunk:
• Felújított, akadálymentes, modern munkakörnyezet,
• Jó megközelíthetőség,
• Együttműködő, támogató munkaközösség.
Jelentkezni bérigény megjelöléssel 2024. október 18-ig lehet. Kérjük, hogy az önéletrajzot és a motivációs levelet az info@mvgyosz.hu e-mail címre küldje meg!
A munkáltatóról bővebben a www.mvgyosz.hu honlapon tájékozódhat.