Program:
- 18.00-18.10: Érkezés, ráhangolódás
- 18.10-19.45: Kerekasztal-beszélgetés
Résztvevők:
Bátki Márton és Maka István (Csoki) (Máltai Szeretetszolgálat, Monor),
Lugosi Zoltán (ZISE – Zagyvapálfalvai Ifjak SE),
Szőke Judit (Polgár Alapítvány)
- 19.45-20.15: A Katalizátor Hálózat tervezett honlapjának bemutatása (Bátki Márton, Rácz András)
Házigazda:
Hadas Miklós (BCE, Katalizátor Hálózat)
Minden érdeklődőt szeretettel várunk!
Katalizátor Hálózat
küldetési nyilatkozat
2013. február 7.
Egyetemi oktatók és hallgatók, továbbá kutatók és aktivisták részvételével létrehoztuk a Katalizátor Hálózatot, melynek célja, hogy elősegítse a Magyarország leghátrányosabb kistérségeiben élő cigányság társadalmi integrációja érdekében munkálkodó állami, egyházi, civil és piaci szervezetek, illetve programok közötti szinergikus kapcsolatok kialakulását, a párhuzamos tevékenységek hálózatba rendeződését. Arra törekszünk, hogy
(1) közvetítsünk az eltérő tudásterületek, szakmai protokollok és ideológiák között;
(2) pozitív utópiákat fogalmazzunk meg;
(3) fórumot biztosítsunk a jó példák megismertetéséhez és láthatóbbá tételéhez;
(4) elősegítsük rendszerezett információk megosztását szolgáló adatbázisok létrehozását.
Minden hónap második keddjén 18 órakor szakmai műhelybeszélgetéseket szervezünk a Krétakör Bázison (1093 Budapest, Gönczy Pál utca 2. – a Kálvin tér mellett).
A közeljövőben mindenekelőtt az alábbi szinergikus kapcsolatok katalizálására törekszünk:
- Egyetemek, valamint civil, egyházi és piaci szereplők regionális szakmai együttműködése (kulcsszavak: köz- és felsőoktatási törvény, patronálás, ágazatok, diákmentorálás);
- Országos szintű internetes adatbázis létrehozása;
- Alternatív /megújuló erőforrások fölhasználása a mélyszegénység elviselhetőbbé tétele érdekében (klímabarát települések hálózata, Bükk-MAK LEADER, biomassza, bio-, fa-, nád-, papírbrikett.);
- Képesség- és készségfejlesztés, alternatív szociális iskola / képzési modellek integrációja (művészetek, Igazgyöngy, Art Aid, freskófalu, sport-, tanodaprogramok);
- A Romani Brand kiépítése és nemzetközi bevezetése (turisztikai termékfejlesztés, marketing, design, értékesítési hálózat);
- Piaci szereplők társadalmi felelősségvállalás-projektjeinek koordinációja
(adományozás, gyűjtés, élelmiszerbank, szeretem Mo-t mozgalom, stb.); - Adósságot munkával törlesztő projektek rendszerbe szervezése
(szociális építőtábor, közmunka, közhasznú munka, szociális földprogram, stb.); - Pilot program: egy kistérségben több projekt integrált megvalósítása.
Hadas Miklós