Kép forrása: birosag.hu
A bíróság a civil nyilvántartási ügyszakban is, a beadványokat elsődlegesen elektronikusan, ÁNYK űrlapok használatával tudja fogadni.
Amennyiben nem az elektronikus utat használja a beadványa benyújtásához (postai út, gyűjtőláda) – az OBH-nak címzett papíralapú iraton jól látható kiemeléssel kell feltüntetni az ügy tárgyát és a sürgősségét.
A civil és egyéb cégnek nem minősülő szervezetek űrlapjai az alábbi linken találhatóak.
Iratmásolat, kivonat kérés PK-144 űrlapon, elektronikusan igényelhető. Amennyiben ez illetékfizetési kötelezettséggel jár, az illetéket az adott törvényszék Magyar Államkincstárnál vezetett illeték-bevételi számlájára történő átutalással kell teljesíteni.
Az átutalás közlemény rovatában fel kell tüntetni az eljáró bíróság - 1/2002.(I.17.) IM rendelet 1. sz. mellékletében foglalt - jelzőszámát, az eljárási illetékfizetésre kötelezett fél nevét, a beadvány bírósági lajstromszámát, melyet a lajstromozási igazolással kapja meg a benyújtó.
Az illeték fizetésről szóló igazolást az ÁNYK űrlapokhoz, egyéb mellékletként lehet csatolni.
A 35.SZ/2020. (III.15.) OBHE határozat 7.-8. pontjára figyelemmel az ügyfélfogadás szünetel.
A civil beszámolókat elektronikus úton (Ügyfélkapu, Cégkapu) szíveskedjenek megküldeni az OBH részére. Az elektronikus úton megküldött beszámolók 1 munkanapon belül feldolgozásra kerülnek. További tájékoztató az alábbi linken találóható.
Az OBH a bíróságok központi honlapján folyamatos tájékoztatást ad a rendkívüli ítélkezési szünetben követendő ügyintézésről.
forrás: birosag.hu