A társadalmi célú kampány témájára beérkező javaslatok közül a Kuratórium 2012-re konkrét, témát választott. Schmidt Mária a Kuratórium elnöke elmondta: „Elsősorban azért választottuk ezt a témát, mert az olimpia évében kiemelten fontosnak tartjuk, hogy felhívjuk a figyelmet a tömegsportra is. A sport különböző ágait és rétegeit (élsport, amatőr sport, diáksport, tömegsport, szabadidő-sport, fogyatékkal élő emberek sportja, kisebbségek sportja, hátrányos helyzetűek sportja) szeretnénk megmutatni, értékeit hangsúlyozni, ezáltal is bizonyítva, hogy a sport, a mozgás öröme mindenkié."

Rudolf Péter, és Novák Péter a Kuratórium tagjai így indokolták a választást: „A felhőtlen mozgás, a sport az örömet okoz, és boldogságot! Ugyanakkor a sport nem csupán az élsportot jelenti. Vannak olyan sportágak, amelyeket ráadásul szinte semmilyen kommunikáció nem segít."

Somody Imre Kuratóriumi tag kiemelte, hogy „A sport az egészségesebb nemzet része, nemzetgazdasági értelemben is kimutatható hatása van annak, ha minden ember életében szerepet kap a mozgás. A javasolt kampánynak főképp a fiatal generációkat kell céloznia, de nem szabad megfeledkeznünk az idősebb generációkról sem, hisz' az egészségtudatos gondolkodás az ő életüket is meg kell határozza."

Hankiss Elemér Kuratóriumi tag pedig a túlsúlyos emberek problémájára hívta fel a figyelmet, amely ellen elsősorban maguk az egyének tehetnek.

A Kuratórium minden kiválasztott társadalmi célú témája kapcsán továbbra is az egyéni felelősségvállalást tatja legfőbb célkitűzésnek, ezért a „Rajtad is múlik!" gondolat a Médiaunió Alapítvány valamennyi kampány-kreatívján megjelenik a jövőben.

A Kuratórium tagjai felhívják a figyelmet arra, hogy a sport erősíti a társadalmi kohéziót, kitartásra nevel, megtanít koncentrálni, veszíteni, nyerni, küzdeni, továbbá csapatban, másokkal együttműködve játszani. Éppen ezért a kiválasztott témának önmagán túlmutató jelentése is van.

A Médiaunió Elnöksége köszönetét fejezte ki a Kuratóriumnak, hogy döntésüket még idén októberben meghozták. Köszönetét fejezi ki továbbá a Médiaunió Alapítvány tagjainak és médiapartnereinek, hogy a 2011-es témához, a „Olvass esti mesét a gyermekednek és tölts vele több tartalmas időt!" témájú kommunikációs kampánynak 2011. szeptember 30. és 2012.február 29. között térítésmentesen biztosít közel (listaáron számolva) egymilliárd forint összegnyi média-felületeket. A felajánlásokat a 2012-es témához is örömmel fogadják.

forrás: euroastra.hu