Badur Inkubációs Program 2023-2026
Komplex, egyénre szabott, négy éves fejlesztés civil szervezeteknek és társadalmi vállalkozásoknak
Jelentkezési határidő: 2023. február 17.
A program célja
A Badur Inkubációs Program egy diagnózis alapú, komplex és egyénre szabott szervezetfejlesztést biztosít csoportos képzési workshopok, egyéni tanácsadás/fejlesztés és pénzügyi támogatás formájában civil szervezeteknek, társadalmi vállalkozásoknak, illetve kezdeményezéseknek. Célunk, hogy a szervezetek ebben a mindig változó társadalmi, politikai, financiális környezetben is stabilan, fenntartható és professzionális módon, az erőforrásokat a legjobban kihasználva valósíthassák meg missziójukat.
A jelenlegi program a Badur Alapítvány korábbi szervezet- és társadalmi vállalkozásokat fejlesztő programjainak (Rezíliencia Pilot Program, Ugródeszka Program, Keltető Program) eredményeként jött létre és az alábbi fókuszterületeket határozta meg:
- Stratégiai célok és lépések meghatározása, felülvizsgálata
- Vezető-, és szervezetfejlesztés, Önkéntes menedzsment
- Pénzügyi tervezés és menedzsment
- Üzleti modell-, és vállalkozásfejlesztés (társadalmi vállalkozásoknak)
- Forrásteremtés (Fundraising)
- Vállalati partnerség
- Kommunikáció
- Hatásmérés
Miért érdemes jelentkezni?
- Segítséget kaptok stratégiai szintű áttekintéshez, hogy a leghatékonyabban tudjátok elérni a kitűzött céljaitokat.
- Szervezeti öndiagnózist készítetek, amihez szakértői támogatást kaptok, és elkészítitek a szervezet fejlesztési tervét vagy társadalmi vállalkozás esetén üzleti tervét.
- Könnyen beépíthető, akár már a workshopok másnapjától is alkalmazható jól bevált gyakorlatokat, technikákat kaptok a szektor elismert szakembereitől és fejlesztőitől.
- Hasonló életciklusban lévő szervezetektől/ társadalmi vállalkozásoktól tanulhattok, bővíthetitek kapcsolati rendszereteket a szektor szereplőivel.
- Hosszú távon a program az átadott tudásanyag beépítése, illetve a fejlesztési/üzleti tervek megvalósítása révén hozzájárul a szervezeti stabilitás és ellenállóképesség megteremtéséhez, megőrzéséhez.
Célcsoport
Azonak a civil szervezeteknek, társadalmi vállalkozásoknak, illetve kezdeményezéseknek a jelentkezését várjuk, amelyeknek missziója a (halmozottan) hátrányos helyzetű csoportok, közösségek életminőségének javítása és legalább 2 éves tapasztalattal rendelkeznek az adott közösség támogatásában (részletek a Programleírásban).
Közreműködők
Az Inkubációs Program kezdeményezője és megvalósítója a Badur Alapítvány, szakmai partnere a SIMPACT Közhasznú Nonprofit Kft.
A kézpési szakaszban tudásátadásra a területek elismert szakértőit, szakembereit kértük fel. A felkért trénerek: Baranyai Liza, Kiss Gyöngyvér (Civil Impact), Nyári Júlia, Hámori Zoltán és Sófalvi Tímea (BeeTree), Csordás Izabella, Sütöri Ágnes (Flow Alapítvány) és Héra Gábor.
A program felépítése
A program 1 éves képzési és egyéni fejlesztési szakaszból, 2 éves megvalósítási és 1 éves monitorozási szakaszból áll.
I. Jelentkezés és kiválasztás (10-12 szervezet/ társadalmi vállalkozás) |
2023. január-március |
II. Csoportos képzési workshopok – Fejlesztési-, üzleti koncepció kialakítása |
2023. március-június |
III. Fejlesztési-, üzleti koncepció bemutatása és kiválasztás (8-10 szervezet/ társadalmi vállalkozás) |
2023. június |
IV. Egyéni fejlesztés és mentoráció – Fejlesztési terv, üzleti terv kidolgozása, támogatási igény meghatározása |
2023. július-október |
V. Fejlesztési terv, üzleti terv, kapcsolódó támogatási igény bemutatása és kiválasztás (6-8 szervezet/ társadalmi vállalkozás) |
2023. november-december |
VI. Megvalósítási szakasz – Fejlesztési terv, üzleti terv megvalósítása |
2024. január- 2026. december |
A program megvalósítási szakaszában 6-8 szervezet, társadalmi vállalkozás Badur partnerként szakmai és pénzügyi támogatást kaphat a fejlesztési igényeikre szabva. A rendelkezésre álló támogatási keretösszeg 30.000.000 Ft.
Pályázati határidő és kapcsolat
A jelentkezni a Jelentkezési lap és mellékletei (Szándéknyilatkozat, Adatvédelmi Nyilatkozat, csapattagok önéletrajzai) elküldésével lehetséges az applications@badurfoundation.org e-mail címre.
A jelentkezéseket 2023. február 17-én 24.00 óráig várjuk.
Információs nap
2023. február 2-án online információs alkalmat tartottunk. Az alkalomról felvétel készült, amit szívesen megosztunk azokkal is, akik nem tudtak ott lenni. A linket szintén az applications@badurfoundation.org e-mail címre küldött levélben kérhetitek tőlünk.
Letölthető dokumentumok