PÁLYÁZAT KÖZHASZNÚ CIVIL SZERVEZETEK SZÁMÁRA PRO BONO KÖNYVELÉSI, BÉRSZÁMFEJTÉSI ÉS/VAGY ADÓTANÁCSADÁSI TÁMOGATÁS IGÉNYBEVÉTELÉRE

PÁLYÁZATI KIÍRÁS

A Forvis Mazars vezető nemzetközi könyvvizsgáló és tanácsadó vállalat nyílt pályázatot hirdet magyarországi közhasznú civil és nonprofit szervezetek számára pro bono könyvelési, bérszámfejtési és/vagy adótanácsadási szolgáltatások igénybevételére. A pro bono szolgáltatások keretében a Forvis Mazars munkatársai magas szintű szakértelmüket ajánlják fel önkéntes és díjmentes támogatásként. A Forvis Mazars valós szükségletet jelentő szolgáltatások elérhetővé tételével kíván civil szervezeteket támogatni tevékenységük eredményes működtetésében és hatékonyságuk fejlesztésében.
I. Pályázók köre
Pályázatot nyújthatnak be:
- Magyarországon bejegyzett civil és nonprofit szervezetek, amelyek közhasznúsági fokozattal rendelkeznek;
- Amelyek legalább 1 fő bejelentett munkavállalóval rendelkeznek;
- Amelyek kifogástalan reputációval rendelkeznek és átláthatóan működnek;
- Amelyek köztartozásmentesek és ezt igazolni is tudják.
- Amely szervezet számára a pro-bono szolgáltatás valós segítséget jelent és ezáltal a szervezet működése még hatékonyabbá tud válni.
II. Pályázat tárgya
Pályázatot benyújtani az alábbi pro bono szolgáltatásokra lehet:
1. Könyvelés és bérszámfejtés
A Forvis Mazars díjmentesen vállalja a nyertes szervezet könyvelési és bérszámfejtési feladatainak ellátását 2025. január 1-jétől 2025. december 31-éig a következők szerint.
A pályázó szervezet:
- Megfelel a I. pontban részletezett pályázati feltételeknek.
- Kettős könyvvitel szerint vezeti könyveit.
- Havi tranzakciós volumene (kimenő és bejövő számlaforgalma) nem haladja meg a 30 tételt havonta.
- Banki és készpénzes tranzakciói nem haladják meg a 50 tételt havonta.
- Éves zárással működik (havi / negyedéves zárást és jelentéseket a pályázat kiírója nem tud vállalni).
- Közhasznúsági jelentését a pályázó szervezet és nem a pályázat kiírója készíti.
- Legfeljebb 50 főt foglalkoztat munkaviszonyban.
- Kijelöl 1-2 fő kapcsolattartót a bérszámfejtéssel kapcsolatban (a pályázat kiírója nem tart fenn közvetlen kapcsolatot minden dolgozóval).
- Munkaidő-adat nyilvántartása: (A) a Munka Törvénykönyve előírásainak megfelelő elektronikus munkaidő nyilvántartó software segítségével valósul meg, vagy (B) excelben/más elektronikus platformon történik (amelyet a pályázat kiírója átnézhet és abban fejlesztési/módosítási javaslatokat tehet), vagy (C) papír alapú nyilvántartás esetén a szervezet hajlandó a Forvis Mazars munkaidő nyilvántartó elektronikus táblázatára lecserélni a jelenleg használt megoldását. Ezen átállásban segíti a szervezetet a pályázat kiírója magyarázattal, képzéssel.
A pro bono szolgáltatás időtartama:
2025. január 1. - 2025. december 31.
2. Adótanácsadás
A Forvis Mazars díjmentesen vállalja a nyertes szervezet adótanácsadási feladatainak ellátását 2025. január 1-jétől 2025. december 31-éig a következők szerint.
- A Forvis Mazars folyamatos adó- és számviteli tanácsadási szolgáltatásokat nyújt a nyertes szervezet által meghatározott konkrét kérdés(ek)ben, illetve a Forvis Mazars által felvetett, a nyertes szervezet tevékenységét érintő kérdésben. A folyamatos tanácsadás kiterjed a telefonban, valamint e-maileken feltett kérdések telefonos, e- mailben történő megválaszolására.
- A szolgáltatás nem foglalja magában a nagyobb méretű vagy komplex tanácsadási szolgáltatásokat (például cégfelvásárlások, átalakulások, APA eljárás, transzferár tanulmány elkészítését, stb.).
- A nyertes szervezet részére állandó kapcsolattartó kerül kijelölésre, valamint megkapja a Forvis Mazars hírleveleit is.
- A folyamatos tanácsadásra nyitva álló óraszám-keret havi 3 óra, mely keret a szerződés egy éves időtartama alatt szabadon felhasználható (előre több havi keret elhasználható, a fel nem használt órák pedig éven belül tovább göngyölíthetők).
A pályázó szervezet:
- Megfelel a I. pontban részletezett pályázati feltételeknek.
- Közhasznúsági jelentését a pályázó szervezet és nem a pályázat kiírója készíti.
- Legfeljebb 50 főt foglalkoztat munkaviszonyban.
- Kijelöl 1-2 fő kapcsolattartót az adótanácsadással kapcsolatos kérdésekkel kapcsolatban.
A pro bono szolgáltatás időtartama:
2025. január 1. - 2025. december 31.
III. A pályázat benyújtásának módja és határideje
Mindkét pályázati kategória esetében a Forvis Mazars csak 1 (egy), összesen maximum 2 (kettő) nyertest hirdet.
Egy pályázó mindkét kategóriában adhat be 1-1 pályázatot.
Határidő: A pályázatokat 2024. szeptember 9-étől 2024. október 31-e éjfélig lehet benyújtani kizárólag az erre a célra létrehozott online felületen és adatlapokon.
Pályázati adatlap: Az online jelentkezési lapot a következő link alatt lehet benyújtani: https://forms.gle/Ag6z8t4NXrXcxaR17
Pályázati döntés és eredményhirdetés várható időpontja: 2024. november 25.
A pályázati eredményekről e-mailben tájékoztatjuk a pályázókat.
IV. Pályázattal kapcsolatos információ, konzultáció
A pályázat kiírója a pályázati időszak alatt konzultációs lehetőségeket nyújt az alábbi módokon: E-mailen: kocsmar.tunde@civilimpact.hu
Telefonon: +36 20 258 5547 (munkanapokon 10-16 óra között)
V. Egyéb szabályok
- Nyertes pályázat esetén a pályázó szervezet vállalja a megfelelő szervezeti és vezetői elköteleződést a szerződéskötés gördülékenységéért.
- A nyertes civil szervezet hozzájárul ahhoz, hogy a Forvis Mazars a nyertes pályázót és/vagy pályázatot kommunikációs anyagaiban használhassa és kommunikációs felületein bemutathassa.
- Nyertes pályázó kommunikációs anyagaiban és social media felületein az együttműködésről csak a pályázat kiírójának előzetes és írásos jóváhagyást követően kommunikálhat.
- A pályázat kiírója fenntartja annak lehetőségét, hogy a nyertes civil szervezettel a pro bono szolgáltatás nyújtását 2025. december 31-e után is biztosítsa díjmentesen, melyről felek külön egyeztetnek és amely nem képezi részét jelen pályázatnak.
A szerződéskötés menete
A pro bono támogatási szerződés megkötésére a nyertes nyilvános bejelentését követően kerül sor.
A szerződés mellékleteként az alábbi dokumentumokat kell csatolni:
- a szervezet létesítő okirata (alapszabály vagy alapító okirat);
- a bejegyzést igazoló 30 napnál nem régebbi bírósági kivonat, civil szervezetek esetében a bírósági nyilvántartásból letölthető közhiteles online kivonat;
- bankszámlaszámot és a banki aláírást igazoló banki aláírás-bejelentő karton másolata.

forrás: pafi.hu