A programban az alábbi szolgáltatások működtetését kell vállalni:
Szakmai kapcsolatok kialakítása, fejlesztése
- Kapcsolatfelvétel és rendszeres kapcsolattartás a régióban működő hajléktalanellátó intézményekkel, szervezetekkel.
- Kapcsolatfelvétel és rendszeres kapcsolattartás a régióban a hajléktalan emberek ellátásában közreműködő, vagy abban érintett egyéb szereplőkkel: szociális intézmények, egészségügyi intézmények, rendvédelmi szervek stb.
- A hajléktalanellátó rendszer és intézményei hatékonyabb működésének elősegítése érdekében együttműködés a hajléktalan emberek ellátásának megszervezését, finanszírozását, ellenőrzését végző intézményekkel, hatóságokkal.
A régió hajléktalan - ellátásának megszervezésében való közreműködés - A régióban működő hajléktalanellátó intézmények kapacitásainak pontos, naprakész ismerete.
- Információk gyűjtése napi rendszerességgel a régióban lévő éjjeli menedékhelyek, heti rendszerességgel az átmeneti szállások szolgáltatási kapacitásáról és kihasználtságáról.
- A régió hajléktalanellátásában kialakuló kapacitáshiányok figyelemmel kísérése, jelzése a közalapítvány felé.
- Információk adása a szabad szolgáltatási kapacitásokról a hajléktalan személyek, a segítő szervezetek, illetve az őket megkereső egyéb szervezetek (mentők, kórházak, rendőrség stb.), és a lakosság részére.
- Kapcsolattartás a régió utcai szociális szolgálataival (beleértve a központi, valamint közalapítványi finanszírozásból a csak téli időszakban működő szolgálatokat), utcai munkát, felderítést, egyéb utcai ellátást végző szervezetekkel.
- A hajléktalan személyek ellátásának szervezése és összehangolása, kiemelt figyelemmel a téli időszakra: évente legalább két alkalommal (a téli időszakot közvetlenül megelőzően kötelezően) régiós szinten, vagy minden megyében megyei szinten egyeztetések megszervezése és lebonyolítása a hajléktalan emberek ellátásában érintett szereplők minél szélesebb körű bevonásával. A megállapodások írásbeli rögzítése, valamint jelenléti ív, emlékeztető készítése a találkozókról.
- A lakosság minél szélesebb körű, folyamatos tájékoztatása a diszpécserszolgálat működéséről, telefonszámáról: a helyi és országos nyilvánosság, média használata; a szolgálat telefonszámának hirdetése médiában, egyéb hirdetési felületeken, szóróanyagok terjesztése.
- Az évente kiadott hajléktalanellátás országos információs füzetébe szolgáltatási adatok gyűjtése.
- Megkeresésre a hajléktalanellátó rendszerről információnyújtás, tájékoztatás.
Diszpécseriroda és 24 órás telefonszolgálat működtetése a pályázó telephelyén - A szolgálatnak önálló telefonszámmal kell rendelkezni e.
- A beérkező hívások folyamatos fogadása, a hívásokra való reagálás a lehető legrövidebb időn belül.
- A beérkező e - mailek és egyéb levelek folyamatos kezelése, azonnali intézkedések megtétele.
forrás, bővebben: kormany.hu