Megjelent a „Sérülékeny személyek számára komplex támogató szolgáltatások” című (MMIA Plusz-2.2.3-24 kódszámú) felhívás
Ezúton értesítjük a tisztelt támogatást igénylőket, hogy a Menekültügyi, Migrációs és Integrációs Alap keretében megjelent a „Sérülékeny személyek számára komplex támogató szolgáltatások” című (MMIA Plusz - 2.2.3 kódszámú) felhívás.
A támogatásra rendelkezésre álló tervezett keretösszeg 600 millió forint.
A felhívás keretében egyesületetek, a pártok kivételével (GFO: 512, 513, 514, 515, 516, 517, 519, 521, 524, 525, 526, 528, 529), köztestületek (GFO: 541, 549), egyházi jogi személyek (GFO: 551, 552, 555, 556, 557, 558, 559), alapítványok (GFO: 560, 563, 565, 566, 567, 568, 569), közalapítványok (GFO: 561, 562), szövetkezetek (GFO: 121,122, 123, 124, 126, 129, 151, 152), jogi személyiséggel rendelkező egyéb szervezetek (GFO: 581, 582, 583, 591, 593, 595, 599, 915. 916, 918, 919, 921, 931, 932), helyi önkormányzatok (GFO: 321, 322, 325), nemzetiségi önkormányzatok (GFO: 351, 352, 353, 371, 372, 373), önkormányzati társulások (GFO: 327, 328), költségvetési szervek (GFO: 311, 312, 341, 342, 381, 382, 391, 392, 393, 394, 395, 396, 397), nemzetközi szervezetek (GFO: 941, 942), kormányközi szervezetek (GFO: 941, 942), gazdasági társaságok a projekt nonprofit módon történő végrehajtása esetén (GFO: 113, 114, 116, 117, 131, 132, 133, 135, 136,137, 141,142, 143, 144, 572, 573, 574, 575, 576 ) nyújthatnak be támogatási kérelmet.
A támogatási kérelmek benyújtása az alábbi szakaszok szerint lehetséges:
1. szakasz: 2025.01.21. 9:00 órától 2025.02.20. 12:00 óráig
2. szakasz: 2026.01.09. 9:00 órától 2026.02.27. 12:00 óráig
3. szakasz: 2027.01.08. 9:00 órától 2027.02.26. 12:00 óráig
4. szakasz: 2028.01.07. 9:00 órától 2028.02.29. 12:00 óráig
Felhívjuk a figyelmet, hogy „a 2021-2027 programozási időszakban az egyes európai uniós alapokból származó támogatások felhasználásának rendjéről” szóló Kormányrendelet értelmében a támogatási kérelem beküldése során a nyilatkozatot minősített tanúsítványon alapuló fokozott biztonságú elektronikus aláírással, vagy azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés (AVDH) szolgáltatással kell hitelesíteni.
Ha Ön nem rendelkezik hiteles elektronikus aláírással, akkor a támogatási kérelem benyújtása során az AVDH szolgáltatás igénybevételéhez szüksége lesz elektronikus azonosítóra (pl. ügyfélkapus azonosítóra). Ha nincs még ügyfélkapus azonosítója, kérjük, kezdeményezze az azonosító létrehozását. Az azonosító létrehozásáról bővebben itt tájékozódhat: https://ugyfelkapu.gov.hu/sugo/s- regisztracio/s-szemelyes-regisztracio.
Ezúton szeretnénk a tisztelt támogatást igénylők figyelmét felhívni arra, hogy a digitális államról és a digitális szolgáltatások nyújtásának egyes szabályairól szóló 2023. évi CIII. törvény szerint az állampolgárok számára nyújtott azonosításra visszavezetett dokumentumhitelesítés (AVDH) szolgáltatás 2025. január 1. napján főszabály szerint megszűnik, azonban 2025. október 31-ig támogató szolgáltatással integráltan nyújtható. Így ettől az időponttól a támogatási kérelemhez csatolandó nyilatkozatot a támogatást igénylőnek a mo.hu-n elérhető AVDH szolgáltatás helyett ePapír szolgáltatással kell hitelesítenie. A minősített tanúsítványon alapuló, legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírás és az AVDH-DHSZ hitelesítés használatára továbbra is van lehetőség. A megfelelő módon hitelesített nyilatkozat hiánypótlási lehetőségét a felhívás átmeneti időre biztosítani fogja a 2025. január 1. után beérkezett támogatási kérelmek esetében.