A magyarországi nonprofit szervezetek vezetői még mindig hajlamosak úgy gondolni a marketingre, mint egy olyan eszközre, amely kifejezetten a forprofit cégek céljait szolgálja. Sokan a marketing szó jelentését is félreértelmezik, hiszen az agresszív piaci magatartás eszközeként tartják számon.
A valóságban azonban szinte minden szervezet végez marketingtevékenységet munkája során – elég, ha csak a forrásteremtés közbeni bemutatkozó telefonokra, vagy a szervezetet népszerűsítő rendezvényekre gondolunk. A tevékenységek összehangolása, rendszerbe foglalása valamint az egyes eszközök egy stratégia mentén való alkalmazása tekinthető a marketing folyamatának.

Miért fontos az önálló forrásteremtés?
Átalakulóban az állami támogatások, pályázatok rendszere, nehezen tervezhető a céges szponzoráció és a csökkenő adókulcsok hatására kevesebbet érnek az SZJA 1% felajánlások. Alapvető cél, hogy a civilek törekedjenek minél szélesebb körű társadalmi támogatottság elérésére, azaz a lakosság bevonásával megvalósított, önálló forrásteremtésre. A társadalom széles rétegeinek támogatása hosszú távon tervezhető finanszírozást biztosít a civileknek.

A civil szervezetek többnyire azért jönnek létre, hogy reagáljanak egy bizonyos célcsoport szükségleteire, így fontos feladatuk megismerni és kielégíteni azokat. Ezzel a törekvéssel azonban nincsenek egyedül a piacon, a célcsoport tagjait számos más nonprofit szervezet próbálja megnyerni a saját ügyének, másrészt az erőforrásokért is egyre erősebb harc folyik a versenytársak között. ezért a szervezeteknek integrálniuk kel a marketingszemléletet működésük folyamatába. Ennek hiányában a jövőben könnyen alulmaradhatnak versenytársaikkal szemben.

Az Ön szervezete eredményesen kommunikál támogatóival?
A nonprofit szervezetek a forprofit szektorban működő cégekhez hasonlóan eredményes kommunikációs tevékenységet végezhetnek céljaik elérése érdekében. Ami azonban megkülönbözteti őket a profitorientált vállalatoktól, az az anyagi források megteremtése adományszerzés útján. Ez az a lehetőség, amellyel csak a nonprofit szféra szereplői élhetnek, és általában élnek is. A kérdés csupán az, hogy valóban kihasználják-e a lehetőségeket, ismerik-e az adományszerzés minden módját, illetve hatékony tárgyalástechnikát alkalmaznak-e.
Bármilyen támogatásról is legyen szó, annak megszerzését mindenképpen egy hosszú folyamat előzi meg. A megfelelő marketingstratégia segíti a célcsoportunk hatékonyabb elérését, valamint a támogatók meggyőzését tevékenységünk szükségességéről.

Verlag Dashöfer Szakkiadó Kft.

Forduljon hozzánk bizalommal, hogyan tehetjük hatékonyabbá civil szervezete forrásteremtő tevékenységét!

ELŐADÁSunk a témában: Forrásteremtés gyorsan és hatékonyan a civil szférában

http://www.dashofer.hu/kepzesek-szeminariumok/adozas-szamvitel/nonprofit/szakmai-rendezvenyek/forrasteremtes-gyorsan-es-hatekonyan/SZ13G04

Használja ki az adóbevallások hajráját, segítünk! Jelentkezzen MOST!