Inspirációként az adjukossze.hu-n indított adománygyűjtésekből hozunk példákat kampányokra, amelyek bizonyítják: ezekben az időkben is szabad és kell is adományt gyűjteni.
A koronavírus okozta kiszámíthatatlanság nem csak a magánemberek és vállalatok mindennapjait és munkáját nehezíti meg, a nonprofit szervezeteknek is rengeteg különböző nehézséggel kell nap mint nap megküzdeniük annak érdekében, hogy folytatni tudják tevékenységüket. Működésük ráadásul ezekben a hetekben talán még fontosabb és nagyobb hatású lehet, mint eddig. Éppen ezért indítottak sokan rendkívüli adománygyűjtő akciót az adjukossze.hu-n, amelyek közül most egy pár inspiratív kampányt mutatunk be. Szerencsére ugyanis a veszélyhelyzet kialakulása óta a társadalomban nem csak a kihívások, nehézségek, hanem az adományozói kedv és a segíteni akarók száma is megnövekedett, az adományok mennyisége a karácsonyi időszak számaival verseng.
Fennmaradásáért indított kampányt a jóga egyesület, 100%-os a siker
Ezekben a hetekben a hagyományos és az online médiában is a vírus által drasztikusan és közvetlenül érintett, alapvető biztonságukat elveszíteni látszó közösségek nehézségei és az őket segíteni próbálók munkája kerül leginkább előtérbe. Ezt látva sokan azt gondolhatják, hogy mostanában szinte kizárólag élelmiszerosztással vagy a digitális távoktatáshoz szükséges körülmények biztosításával foglalkozó szervezetekhez érkeznek adományok. A DownDog Jógastúdió sikeres gyűjtése megmutatja, hogy ha egy kampány jól fel van építve, kisebb csoportok számára fontos célok is támogatókra találnak az adjukossze.hu-n. A stúdió célja a gyűjtéssel a sok év alatt felépített közösségük összefogásra buzdítása volt annak érdekében, hogy a DOWNDOG megmaradhasson. Jól kiépített csatornáikon folyamatosan kommunikálják a támogatás lehetőségét, gyorsan szembejön a látogatóval, akár a honlapot, akár a Facebook vagy Instagram oldalukat keresi fel. Az adományt ráadásul képletes online jóga óra jegy megvásárlásával lehet folyósítani, és bár a jegy nem valódi, az online jóga óra abszolút létezik: minden nap több különböző típusú jóga órán lehet részt venni a Facebookon keresztül.
Már a második gyűjtés zajlik az előadó művészeti területen dolgozóknak
Valószínűleg a drámaírók, koreográfusok, öltöztetők vagy a nézőtéri felügyelők sem tartoznak azok közé a csoportok közé, amelyek létbiztonsága elsők között ugrik be valakinek, ha a koronavírus következtében veszélyeztetett közösségekre gondol. A Független Előadó-művészeti Szövetség előadóművészeti területen dolgozókat segítő gyűjtése szintén megmutatja, hogy van értelme adományt gyűjteni akkor is, ha adott esetben a célcsoport nem a mélyszegénységben élő családok vagy a távoktatásból kimaradó diákok. Első, már lezárult kampányuk 176 támogató közreműködésével 40 olyan alkotóművész vagy színházi háttérszakmát végző kollégájuk kisegítését tette lehetővé, akiknek az előadások elmaradásával gyakorlatilag egyik napról a másikra szűnt meg a munkája. A siker egyik titka ennél a kampánynál is a közösségi médiaszereplés és az azon keresztüli kommunikáció, illetve közösségépítés volt, a szövetség Facebook oldalán neves színészek álltak ki videóüzenetben a gyűjtés mellett. Bár az első körben összegyűlt 2 millió forint jó eredménynek számít, eredeti céljuk a 10 millió forint összegyűjtése volt, így a Független Előadó-művészeti Szövetség nem állt meg, az előző kampány sikerén felbuzdulva folytatják tevékenységüket, így újabb gyűjtésbe kezdtek az Adjukösszén.
Folyamatos sikerek a digitális oktatás támogatásában
A Szülők Háza Alapítvány „Segítsd az állami gondoskodásban élőket digitális eszközhöz” kampánya csak egy az Adjukösszén futó rendkívül sikeres kampányok közül, amelyek a távoktatásból kimaradó gyerekek digitális eszközökkel való ellátását tűzték ki célul. Többek között a Tegyél jót – Szülők Háza Alapítvány Facebook oldal nagyon aktív és színes, valamint folyamatos, állandó kommunikációjának köszönhető, hogy az adománygyűjtés nem csak elérte az induláskor kitűzött 600 000 Forintos célt, de túl is teljesítette azt. A siker kulcsa lehetett az adományokkal való folyamatos „elszámolás”, ami ebben az esetben a tabletek, számítógépek megvásárlásának, majd átadásának online bemutatását jelentette minden alkalommal, amint összegyűlt egy újabb adagra való összeg. A sikeres kampányhoz ezen kívül kétségkívül hozzájárult a szervezet vezetőinek gyakori médiaszereplése is, de olyan, kevésbé elterjedt módját is láthattuk az adománygyűjtésnek, mint az ékszermárkával való együttműködés, amely keretében minden teljes áron megvásárol ékszer árának egy részét az alapítvány kapta meg.