A kutatásokból származó információk sokat segítenek abban, hogy civil szervezetként az adományozókat megszólító adománygyűjtési stratégiánkat, vagy csak egy-egy kampány célját, üzeneteit, módszereit összeállítsuk.
Több kutatás a magánszemélyek adományozási szokásairól ad képet, de előfordulnak - főként a NIOK felmérési adataiból - olyan kutatások is, amelyek kifejezetten a civil szervezetek adománygyűjtési szokásairól, tapasztalatairól adnak számot, és így tanulási lehetőséget.
Így ebben a blokkban, útmutató alatt a kapcsolódó tartalmak között az alábbi kutatások összefoglalóit is megtaláljátok:
Az adományozás jellemzői, 2024
A NIOK Alapítvány 30 éve támogatja a nonprofit szervezeteket fejlődésükben, munkájukban. Most egy, az adományozásról szóló összeállítást készítettünk, mellyel a magánadomány gyűjtés kapcsán szeretnénk adatokat és információt szolgáltatni a szektor számára. Az alábbi cikkben egy kis kitekintés után az Adjukössze.hu-n elérhető adományozói adatokat elemezzük Gerő Márton Kutató segítségével.
Adománygyűjtő szervezetek jellemzői, 2022
2022. január-február során nyitott, bárki által megválaszolható kérdőívet tett közzé a NIOK, amely során célunk az volt, hogy jobban megismerjük a magyar civil szervezetek adománygyűjtő tevékenységét, hátterét.
Az összefoglalón túl az alábbi cikkek is érdekesek lehetnek:
Mi jellemző az adománygyűjtő munkatársakra a szervezetek adománygyűjtési munkájában?
Magánadományok szerepe a szervezetek bevételi struktúrájában
Adjukössze.hu - hogyan járult hozzá a szervezetek adománygyűjtési fejlődéséhez?
Adománygyűjtési piacot elemző kutatás, Pulzus Kutató - NIOK, 2023
2023 novemberében a NIOK Alapítvány a Magyar Target-Pulzus Médiakutató Kft.-vel közösen közvéleménykutatást végzett az adományozásról.
A kutatás 1020 fős mintája a 18 év feletti magyar alapsokaságot reprezentálja nem, kor, iskolai végzettség és településtípus szerint.
A Pulzus© Kutatási Rendszer okostelefonokra telepített alkalmazás segítségével teszi lehetővé a kutatások végrehajtását.