- Barátaink, ismerőseink lelkesedése láttán azt gondolhatjuk, hogy sokan megvennék az általunk kitalált terméket/szolgáltatást, ám az üzleti terv készítéséhez végzett piackutatásból azt látjuk, hogy nincsen a szóban forgó termékre/szolgáltatásra elegendő fizetőképes kereslet; így érdemesebb más termékben/szolgáltatásban gondolkodnunk.
- Eredetileg elsődlegesen egyéneket kívántunk megcélozni, de az üzleti tervezés során arra jutottunk, hogy cégek/más civil szervezetek lehetnek érdekeltebbek és fizetőképesebbek a termékünk/szolgáltatásunk iránt, ezért a vállalkozási modellünket már ennek fényében alakítottuk ki.
- Nem ruházunk be feleslegesen gépek, eszközök vásárlásába, melyek olyan termékek előállítására alkalmasak, melyre nem építhető fenntartható vállalkozás.
- A vállalkozási ötlet megvalósításához szükséges, az üzleti terv során felmért kapacitásigények olyan mértékben elvonnák a szervezet erőforrásait a szervezet alapvető tevékenységétől, hogy veszélybe kerülne a küldetés megvalósulása. Ennek tudatában a vállalkozás beindítását olyan időszakra halasztottuk, amikor egyéb projektek már kifutottak, vagy éppen amikor egy új munkatárs felvételéhez szükséges pénzügyi forrást biztosítottnak láttunk.