A nyilvántartásba vételi kérelem tartalmát (kérelem tartalma és csatolandó mellékletek listája) a 2011. évi CLXXXI. Tv. II. fejezetének 7. pontja tartalmazza. Alapítványok esetében további adatok is szükségesek, amelyeket a IV. fejezet 21. pontja tartalmazza. Az egyesület esetében a 63. §-ban felsorolt iratokat is csatolni kell.
Kapcsolódó tartalom
- Mi lehet az alapítvány célja?
- Alapítványok alapító okirata az új Ptk. hatálya alatt
- Az alapítvány székhelye — mit kell róla tudni?
- Az alapítvány neve - milyen legyen?
- Alapító okirat — mi az?
- Hogyan kell benyújtani a nyilvántartásba vételi kérelmet?
- Ki lehet az alapítvány képviselője?
- Mi történik a nyilvántartásba vételi kérelem benyújtása után?
- Módosítható-e az alapítvány alapító okirata?
- Melyek az alapító okirat kötelező és lehetséges tartalmi elemei?
- Jogerős végzés — mi az?
- Mi az alapító vagyon?
- Mit jelent az, hogy a szervezet célja szerinti besorolását jogszabályban meghatározott módon kell megadni?
- Mi az ügyintéző szerv?
- Létezik-e minta létesítő okirat (alapító okirat vagy alapszabály)?
- Mi a teendő pénzbeli alapító vagyon esetén?
- Mi lehet tartós cél?
- Mi a teendő, ha az alapító vagyon ingó vagy ingatlan dolgokat, vagyoni értékű jogokat tartalmaz?
- Alapítványt létrehozni végintézkedésben lehet-e?
- Mi történik, ha a nyilvántartásba vételi kérelem hiányos?
- Lehet-e fellebbezni alapítvány létrejövetele ellen?
- Lehet-e valaki több alapítványnál is képviselő?
- Milyen nem kötelező tartalmi elemei lehetnek az alapító okiratnak?
- Milyen feltételekkel és szabályok szerint alkalmazható a település neve a civilszervezet megnevezésében