2010. október 11. 16:18


MNO - BL
Közel 130 millió forint értékű adomány érkezett SMS-ek és telefonhívások formájában vasárnap éjfélig az 1749-es segélyvonalra – közölte Csali Annamária, a Magyar Vöröskereszt országos igazgatóságának kommunikációs vezetője.

Ez több mint 648 ezer hívást és SMS-t jelent alig több, mint egy hét alatt. Az összeget a Veszprém megyei vörösiszap-katasztrófa károsultjainak megsegítésére közösen gyűjtik a hazai telekommunikációs szolgáltatók. Minden, október 5-től a segélyvonalra érkező hívás és SMS teljes, 200 forintos összegét a Magyar Vöröskereszten keresztül a bajbajutottak megsegítésére fordítják – olvasható a közleményben.

Csali Annamária emlékeztet arra, hogy a telekommunikációs szolgáltatók gyors összefogásának, a Magyar Vöröskeresztnek és az ügyfeleknek köszönhetően már megkezdődtek a mentési munkálatok, de az érintett településeken még mindig súlyos állapotok uralkodnak. A Magyar Vöröskereszt a katasztrófa első napjától a helyszínen tartózkodik. A szervezet munkatársai részt vettek a túlélők utáni kutatásban, a lakosság és az ott dolgozók ellátásában. A Magyar Vöröskereszt az 1749-re beérkező adományokból az iszapkatasztrófa károsultjainak elsőként tartós élelmiszert, ásványvizet, tisztító- és tisztálkodási szereket juttat el.

A segítségnyújtásra továbbra is nagy szükség van, ezért a Magyar Vöröskereszt várja a Vodafone, a T-Mobile, a Telenor, a T-Home, az Invitel és a UPC által támogatott 1749-es számra érkező hívásokat és az ISZAP szót tartalmazó SMS-eket.