Az 1%-ot sokan adománynak tekintik, de ez valójában egy célzott felajánlás, ami azonban sok szervezetnek jelentős anyagi forrást jelenthet. Magyarországon csupán az emberek fele ajánlja fel a személyi jövedelemadója 1%-át. Sokan azért nem teszik meg, mert úgy gondolják, túl kicsi az az összeg, amivel hozzájárulhatnának egy szervezet működéséhez, tevékenységeihez. Ezért különösen fontos, hogy a civil szféra és az egyes szervezetek arról is kommunikáljanak , hogy minden egyes felajánlás számít.
Az SZJA bevallás előtti 1 hónapban a média és így az emberek jelentős része figyel a civil szervezetekre. Elengedhetetlen, hogy ebben az időszakban erős kommunikációval felhívjátok a figyelmet a gyűjtésetekre, hogy a szervezet üzenete kitűnjön a sok másik között, és eljusson azokhoz, akik 1%-os támogatóitok lehetnek.
Az 1% gyűjtés jogszabályi feltételeiről, tennivalókról itt olvashattok.
Az 1%-os kampányban sokféle eszközt használhattok, a Facebook posztoktól kezdve egészen az óriásplakátokig. A legtöbb adománygyűjtési módszerrel ellentétben az 1%-os kampányok esetében sajnos elég nehezen követhető, hogy melyik eszköz/üzenet/kép/befektetett energia vezetett végül célra, így a kampányt elsősorban a célközönségetek és a költségvetésetek alapján célszerű megtervezni.
Ha nincsen kommunikációra költhető nagyobb költségvetésetek, akkor is fontos munkatársaitok és önkénteseitek segítségével megtenni legalább néhány alaplépést, pl. kirakni az adószámot a honlapotokra, emailben felhívni támogatóitok figyelmét, Facebook posztokat írni, 1%-os borítóképet használni. Az 1%-os üzenet legyen nagyon egyszerű és látványos, hogy elkapja a tekintetet a nagy 1% zajban.
A saját felületeitek mellett érdemes a nagyobb 1%-os oldalakra is felkerülnötök, így az adjukossze.hu oldalon is tudtok 1%-os kampányt feltölteni. Az Adjukössze felületét akkor is ajánljuk, ha esetleg nincsen saját honlapotok, de szeretnétek egy könnyen megosztható saját 1%-os oldalt.