Rákényszerülhetünk arra, hogy beleképzeljük magunkat az ő helyzetükbe és átgondoljuk azokat a nehézségeket, amelyekkel nekik kell megküzdeniük nap mint nap. A következő információkat vehetjük számba: név, kor, nem, lakhely, etnikum, vallás, iskolázottság és anyagi helyzet. Tegyük fel ezeket a kérdéseket: Mit gondol ő a témánkról? Milyen egyéb véleményeket hall? Hogyan befolyásolja ő a saját véleményét? Mik azok a sérelmek, értékek, érdekeltségek és szükségletek, amik táplálják ezt a viselkedést? Vannak-e hobbijai, milyen zenét hallgat, melyik a kedvenc márkája? Hogyan, miről ismernénk fel őt az utcán?
Például: Ő Patrik, egy 14 éves fiú. A városban él, középosztálybeli családból származik. Általában punk rockot hallgat, és laza, bő pólókat, valamint kiszaggatott farmernadrágot hord, Vans cipővel. Nagyon szeret gördeszkázni, és titokban szerelmes az egyik idősebb lányba, aki mindig a deszka parkban lóg. Azért kezdett el inni is, hogy lenyűgözze őt, de a lány nem nagyon figyel oda rá. Patriknak fontosak a barátai, és szeretne profi gördeszkás lenni, de nem elég tehetséges. Hétvégente egy étteremben dolgozik, a szüneteiben pedig a hátsó bejárat mellett sörözik, miközben rockzenét hallgat a betört képernyőjű Iphone 5-ös telefonján.
Kampányszervezés cikksorozat:
Hogyan határozzuk meg a közönségünket?
Építs fel egy karaktert!
Határozzuk meg pontosan a tevékenységeket!
Hogyan mérjük az elköteleződést?
A cikk részlet és kivonat a "Radical Awareness Game Engagement" (RAGE)/Game Changer projekt keretében kidolgozott angol nyelvű útmutatóból, amelyet az RNTC és a Techsoup Europe által vezetett konzorcium készített. A projektet támogatta az Európai Unió Internal Security Fund – Police.