Ha a SMART célok segítségével dolgozunk, gyorsan és jól felépített folyamat során fogjuk elérni a jövőbeli céljainkat. A SMART célok létrehozása egyszerű módja annak, hogy megfogalmazzuk kampányunk céljait. A SMART célok megalkotásakor 5 különböző elemet kell észben tartanunk:
Ezek a következők:
Specifikáció (Specific): Pontosan mit szeretnénk elérni?
Mérhetőség (Measurable): Állapítsunk meg pontos definíciókat, amelyek segítségével könnyebben mérhetjük majd, hogy elérjük-e céljainkat.
Megvalósíthatóság (Attainable): Meg tudjuk tenni az összes lépést célunk eléréséhez?
Relevancia (Relevant): Hogyan fog segíteni nekünk ennek a célnak az elérése? A kitűzött kisebb cél összefügg a fő célkitűzésünkkel?
Időkeret (Time-Bound): Mennyi idő alatt fogjuk tudni elérni a célunkat?
Például:
Az a célom, hogy meggyőzzek pár 12 és 15 év közötti fiút, akik azért isznak, mert azt gondolják, hogy a lányok szerint ez rosszfiús és menő, amitől úgy érzik, vonzódnak hozzájuk. Arról szeretném meggyőzni őket, hogy az ivástól g visszataszítók és gyengék lesznek majd a lányok szemében, és ettől érezzék magukat megszégyenülve.
Ahhoz, hogy ezt elérjem, egy kreatív ügynökséggel együtt olyan videót készítünk, amelyben fiatal lányok mutatják be, hogy az ivás visszataszító. Ezt a videót feltöltjük majd a YouTube-ra és egy telefonszámot is mutatunk majd benne, amit azok hívhatnak, akik segítséget szeretnének kérni az alkoholról való leszokásban. Azt szeretném, hogy a videó érjen el legalább 2000 megtekintést, és érkezzen be legalább 20 telefonhívás az elkövetkezendő 6 hónapon belül..
A cél OKOS módon van megfogalmazva, mert:
Specifikus: A siker pontosítva van 2000 megtekintésben és 20 telefonhívásban.
Mérhető: A nézettséget és a hívások számát könnyen tudjuk mérni.
Megvalósítható: Egy kreatív ügynökséggel dolgozom, akik el fogják készíteni a videót, a YouTube csatorna és a telefonszám pedig már készen állnak.
Releváns: A fiatal lányok a videóban relevánsak lesznek a 12 és 15 év közötti fiú célközönségünk számára, a telefonhívás pedig segíteni fog nekik abban, hogy abbahagyják az ivást.
Időkeret: 6 hónapon belül kell elérni.
Kampányszervezés cikksorozat:
Hogyan határozzuk meg a közönségünket?
Határozzunk meg okos célokat!
Határozzuk meg pontosan a tevékenységeket!
Hogyan mérjük az elköteleződést?
A cikk részlet és kivonat a "Radical Awareness Game Engagement" (RAGE)/Game Changer projekt keretében kidolgozott angol nyelvű útmutatóból, amelyet az RNTC és a Techsoup Europe által vezetett konzorcium készített. A projektet támogatta az Európai Unió Internal Security Fund – Police.