Az internet egy hatalmas hálózat, amit különböző csoportok különböző módon és különböző célokra használnak saját érdeklődésüknek megfelelően. Az Y generáció leginkább a Facebookon és a Twitteren aktív, míg a fiatalabbak már a Snapchatet és az Instagramot látogatják inkább. Gondolj arra a karakterre, akit az imént alkottál: hol találnád meg őt akár az online, akár az offline térben?
Könnyen beleeshetünk abba a hibába, hogy azt a platformot választjuk, amit mi magunk is használunk, amit kényelmesnek tartunk, és kiismertük már. A megfelelő platform kiválasztásánál ugyanakkor az a fontos, hogy azokat a fórumokat használjuk, amelyeken a célcsoportunk is megtalálható. Semmi értelme idősebb emberekhez szólni a Snapchaten vagy a TikTokon keresztül, ahogy fölösleges kampányt indítani a Twitteren is, hogyha a célközönségünk igazából mémeket és képeket nézeget az Instagramon.
A célközönségünk online térben való megtalálásában a következők segíthetnek: lépjünk be, és fedezzünk fel releváns Facebook csoportokat, nézzük meg olyan ismerőseink üzenőfalát, akik a célcsoportba tartozhatnak, járjunk utána, milyen különböző hashtageket használnak, illetve látogassuk meg a célközönségünk által kedvelt Facebook oldalakat. Kattintsunk rá pár olyan profilra, amelyek a célközönséghez tartozhatnak, nézzük meg, milyen linkeket osztanak meg, és próbáljuk megtalálni fiókjaikat a különböző platformokon is.
Például:
Patrik imád a Snapchaten videókat küldözgetni a barátainak magáról ahogyan deszkázik, ugyanakkor gyakorlóvideókat a YouTube-on néz, az Instagramot pedig arra használja, hogy titokban nézegesse azoknak a lányoknak a képeit, akikkel a gördeszkaparkban találkozott.
Kampányszervezés cikksorozat:
Hogyan határozzuk meg a közönségünket?
Hol lehet a mi közönségünk?
Határozzuk meg pontosan a tevékenységeket!
Hogyan mérjük az elköteleződést?
A cikk részlet és kivonat a "Radical Awareness Game Engagement" (RAGE)/Game Changer projekt keretében kidolgozott angol nyelvű útmutatóból, amelyet az RNTC és a Techsoup Europe által vezetett konzorcium készített. A projektet támogatta az Európai Unió Internal Security Fund – Police.