Egyes mérésfajták viszont a többinél jobban használhatók a kampány sikerének kiértékelése során. 

Például: Egy hosszú értekezés a kommentek között jobb insight-ot ad, mint egy egyszerű like a poszton. Vagy: egy 30 perces videó, amit az emberek az elejétől a végéig megnéznek, jobb módja a történetünk ismertetésének, mint egy 3 másodperces GIF. Nagyjából 3 típusú elköteleződést különböztetünk meg:

 

  1. ’FLÖRT’ (JÓ)

Ez a fajta elköteleződés általában olyan típusú tartalomnál működik, amire egyből felkapja valaki a fejét és gyorsan reagál, azaz azonnali, általában érzelmi reakciót vált ki. Az elköteleződésnek ehhez a formájához rövid idejű figyelemre van szükség, így nekünk is csak rövid időnk van arra, hogy átadjuk az üzenetet. Nagy az esélye azért annak is, hogy az üzenet nem ragad meg. Gondoljunk rá úgy, mint egy gyors flörtre valakivel, akivel egy buliban találkozunk.

A következő típusú tartalmak működhetnek ennél az elköteleződésnél: Fotó, Poszter, Kép, Meme, GIF, Rövid Videó, Rövid Képregény, Rövid Novella, Idézet, Micro Blog, Komment

Miket vegyünk figyelembe a tartalom hatásának mérésekor: Like-ok, Reakciók, Megosztások, Kommentek, Nézettség

 

  1. ‘RANDI’ (JOBB)

Ez a fajta elköteleződés már aktívabb részvételt kíván a közönségünktől, így az üzenetünk is nagyobb eséllyel tud megragadni. Minél több időt tölt a közönségünk az általunk közölt tartalom fogyasztásával, számunkra annál nagyobb érték teremtődik. Gondoljunk rá úgy, mint a randizásra: van idő kérdéseket feltenni és megismerni egymást. 

 

Tartalom típusa: Kvíz, Verseny, Online Játék, Taggelés, Q&A, Hosszabb Videó, Hashtag megosztások, Fotó galéria, Infografika, QR kód, Szavazások, GYIK

Mérés: Hashtag megosztások, Résztvevők, Oldal látogatottság és ott töltött idő, 30 másodperces videó nézettség, Beszélgetések a kommentek között, Feltett kérdések

 

  1. ‘KAPCSOLAT’ (LEGJOBB)

Ez a fajta elköteleződés igényli a legtöbb időt a közönségünktől, és ez biztosítja a legjobb esélyeket arra, hogy üzenetünk eljusson a közönséghez hosszú távon is. Lehetőséget nyújt arra, hogy a közönség részt vegyen (vagy legalábbis úgy érezze, hogy részt vesz), és részévé váljon a kampányunknak. Gondoljunk rá úgy, mint egy komoly kapcsolatra: „befektetünk” egymásba, és bízunk abban, hogy együtt maradunk az idők végezetéig.

 

Tartalom típusa: Élő videó, Élő Q&A, Hosszú videó, Csoportok, Offline események, Podcastok, Felhasználói tartalmak, Vlog, Interjúk

Mérés: Végignézett hosszú videók, Aktív vlog követők, Meginterjúvolt emberek, Élő közvetítések nézettsége, Feltett kérdések, A közönség által beküldött tartalom, Résztvevők.  

 

Kampányszervezés cikksorozat:

 

Hogyan határozzuk meg a közönségünket?

Hol lehet a mi közönségünk?

Építs fel egy karaktert!

A meggyőzés

Határozzunk meg okos célokat!

Határozzuk meg pontosan a tevékenységeket!

Hogyan mérjük az elköteleződést?

 

A cikk részlet és kivonat a "Radical Awareness Game Engagement" (RAGE)/Game Changer projekt keretében kidolgozott angol nyelvű útmutatóból, amelyet az RNTC és a Techsoup Europe által vezetett konzorcium készített. A projektet támogatta az Európai Unió Internal Security Fund – Police.

gclogoTechsoup Europe