A civil szervezeteknek is kell bankszámlát nyitni. A pénzintézetek száma szinte végtelen, a szervezet saját döntése, hogy melyiknél fogja vezetni bankszámláját. Nem kötelező ott bankszámlát nyitni, ahol alapítvány esetén az alapító vagyont elhelyezte a szervezet. Érdemes megnézni és tájékozódni, hogy milyen költségekkel jár az adott banknál a bankszámla fenntartása, van-e elektronikus ügyintézésre lehetőség stb.
A szervezet törvényes képviselője rendelkezik a számla felett is.
Amit magunkkal kell vinnünk első bankszámla nyitásakor: (ettől egyes pénzintézetek eltérhetnek, a bankszámla nyitás feltételeiről az adott banknál kell tájékozódni)
- létesítő okirat
- aláírási jogosultság igazolása: a jogosultságot igazoló döntés dokumentuma eredetiben és másolatban
- a nyilvántartásba vételt igazoló végzés
- az aláírók személyi azonosításához szükséges okmányokat (személyi igazolvány, új tipusú jogosítvány, lakcímkártya)
- adószám igazolása
- a képviselő aláírási címpéldánya: ez nem kötelező, van olyan pénzintézet amelyik kéri, előtte tájékozódjunk!
- a bankszámla megnyitásának tényét a szervezetnek nem kell külön bejelenteni a NAV felé, mert azt a pénzintézet megteszi. Előfordul, hogy nem teszi meg, ekkor a NAV küld nekünk egy levelet, melyben kéri a bankszámla bejelentését, ekkor tegyük meg.